Napsali o nás

Časopis Autoservis zveřejnil celostránkový článek o TPMS, ve kterém je uvedeno, že systémy Schrader dodávané firmou DD PNEU jsou vhodné pro více než 90 % vozů.

Magazín Autoservis 9/2013 – odborný magazín pro profesionály a autoopravárenství

TPMS – velká výzva a příležitost k prosperitě

Nařízení Evropského parlamentu a rady č. 661/2009 ze dne 13. července 2009 o požadavcích pro schvalování typu motorových vozidel v článku 3 definuje systém monitorování tlaku v pneumatikách (Tyre Pressure Monitoring System – TPMS) jako systém namontovaný ve vozidle, kterým lze vyhodnocovat tlak v pneumatikách nebo jeho změny za časový úsek a poskytovat odpovídající informace za provozu vozidla uživateli. V článku 10 se pak uvádí, že vozidla kategorie M1 musí být vybavena TPMS v zájmu optimální spotřeby paliva a bezpečnosti silničního provozu. Nařízení platí pro nově homologovaná vozidla od roku 2012, pro všechna nově vyrobená vozidla bude povinné už od 1. listopadu 2014.

Průzkum Bridgestone, který se koná každoročně, zjistil, že dvě třetiny evropských automobilistů jezdí s podhuštěnými pneumatikami, což ročně způsobuje zbytečné spálení 2 miliard litrů paliva, a navíc 4,8 milionů tun CO2 emisí.

Jaký vliv má tato směrnice na pneuservisy? Obrovský! Podle údajů Svazu dovozců aut byl v roce 2012 počet registrací nových osobních aut v České republice mírně přes 174.000.  Obdobné množství vozidel se bude v nastávajících letech prodávat s TPMS a většina těchto vozidel bude v zápětí potřebovat přezout na zimní pneumatiky. Řidiči tak budou po pneuservisech požadovat nové disky se zimními pneumatikami. Pneuservisy proto musí zabezpečit dodání TPMS senzorů a tím zajistit svým zákazníkům kola jejich automobilu v souladu s legislativou.

Pro pneuservisy se tím povinnost TPMS stává velkou výzvou a příležitostí k prosperitě. Nabídnout TPMS servis a výměnu TPMS senzorů zákazníkům zdaleka není jednoduché. Každá automobilka používá do vyrobených vozů své specifické ventilky a svůj systém TPMS. V Evropě se dnes používá více než 50 různých TPMS! Pneuservisy tak čekají investice do senzorů a do servisních/montážních systémů…

Na trhu se však nabízí univerzální senzory a systémy, které mají pneuservisům náklady na skladové zásoby minimalizovat. Každý majitel pneuservisu by měl velmi pečlivě zvážit a spočítat si, do kterého systému se mu nejvíce vyplatí investovat. Zdánlivě nejlevnější řešení zabalené do krásných řečí prodejců nemusí být ani zdaleka dlouhodobě nejlepší investicí.

Firma Schrader vyrábí až 90 % současně používaných senzorů, ventilů, případně komponent senzorů. Schrader přinesl automobilovému průmyslu první univerzální programovatelný EZ-sensor® s kovovým, případně gumovým ventilem. Navíc je pneuservisům k dispozici EXP‘AIR –programovací přístroj, který načítá, aktivuje, dekóduje a programuje originální TPMS senzory i EZ-sensor.  EXP‘AIR komunikuje v českém jazyce a intuitivně provede servisem/montáží TPMS v automobilech téměř všech značek a typů. K diagnostice a programování senzorů není ani třeba kola sundávat a vyzouvat pneumatiky. Společnost Schrader je výhradně zastoupena v České republice a na Slovensku firmou DD PNEU. Ta nabízí pracovníkům pneu-servisů školení, na kterém se každý naučí pracovat s tech-nikou, získá know-how lídra v oblasti TPMS firmy Schrader Elektronics a stane se TPMS expertem.

Pneuservisům nezbývá než chytit tak říkajíc příležitost za pačesy, kvalifikovaně se vybavit, získat konkurenční výhodu a posunout svůj byznys
a tím i zisky o několik pater výš.

tpms ez senzor ventilek autoservis schrader exp air
TPMS EZ-sensor + ventilek programovací EXP’AIR přístroj
Back to top